Mission, vision og værdier

På Store Magleby Skole arbejder vi ud fra den grundlæggende mission:

At uddanne og danne eleverne til at skabe det bedst mulige liv for sig selv og andre i et bæredygtigt, mangfoldigt og demokratisk samfund.

Skolens mission er vores eksistensberettigelse, det vi som skole er til for. Missionen søges opfyldt gennem skolens vision, der er:

Vi er den forandring, vi vil se i verden.

Visionen er vores fremtidsperspektiv, det vi “går efter” eller det, vi stræber efter i alle vores handlinger. Endelig er værdierne vores kodeks for den gensidige norm for adfærden som professionelle medarbejdere på skolen, men også samtidig et kodeks for den adfærd vi forventer gennemsyrer skolen - også hos forældre og elever. Værdierne er således:

• Fællesskab
  • Faglighed
  • Respekt

Bag vores tre værdier er en række nøgleord for det, værdierne står for. Det kan du læse nærmere om i nedenstående dokument.

De tre værdier.pdf

Shape Created with Sketch.