Indskrivning

Indskrivning til kommende 0. klasse

Hvis du har et barn, der skal starte 0. kommende klasse, sker indskrivningen ved at følge dette link: Skoleindskrivning (dragoer.dk)

Ved at følge linket kan du læse mere om kriterier for fordeling af elever på de tre folkeskoler i Dragør Kommune, skoledistrikterne og mere.

Indskrivning i løbet af et skoleår hvis du flytter til distriktet

Hvis du flytter til Store Magleby Skoles skoledistrikt og ønsker, at dit barn skal gå på Store Magleby Skole, skal du kontakte skolens kontor. Du vil herefter blive kontaktet af afdelingslederen, der afholder en samtale med dig om barnet. Under samtalen er fokus på at skolen får oplysninger om tidligere skolegang, fritidsinteresser og lignende, så vi kan lave det bedste match mellem barn og klasse.

Efter samtalen drøftes klasseplaceringen internt på skolen og du får herefter besked om hvilken klasse, skolen har valgt at tilbyde dit barn.

Indskrivning i løbet af et skoleår med frit skolevalg

Der er frit skolevalg i Danmark til alle folkeskoler, således også på Store Magleby Skole. Det frie skolevalg i Dragør Kommune er beskrevet i kommunens Styrelsesvedtægt, hvor der står følgende:

Der er frit skolevalg over kommunegrænserne, ligesom elever kan søge om optagelse på en anden
skole i Dragør Kommune end distriktsskolen. Ønskerne vil blive imødekommet, hvis der er plads på
den ønskede skole.
Kommunalbestyrelsen har den 20. december 2018 besluttet, at en skole ikke må optage elever fra
andre skolers distrikter, når der i gennemsnit er 22 eller flere elever pr. klasse på det pågældende
klassetrin.
Såfremt en elev i skoleforløbet ønsker at skifte skole, imødekommes dette ønske kun af
modtagende skole, såfremt klassekvotienten er under 22 på det pågældende klassetrin, eller at de
involverede skoler vurderer, at det vil gavne elevens faglige og/eller sociale udvikling.

Du kan læse Styrelsesvedtægten her: https://www.dragoer.dk/media/kqribnkl/skolestyrelsesvedtaegt-dragoer-ko…

Hvis du ønsker at undersøge muligheden for at indskrive dit barn på Store Magleby Skole, skal du kontakte skolens kontor. Her kan du få oplyst, om der er plads på den årgang, dit barn hører til.

Hvis der er plads, vil du herefter blive kontaktet af afdelingslederen, der afholder en samtale med dig om barnet. Under samtalen er fokus på at skolen får oplysninger om tidligere skolegang, fritidsinteresser og lignende, så vi kan lave det bedste match mellem barn og klasse.

Efter samtalen drøftes klasseplaceringen internt på skolen og du får herefter besked om hvilken klasse, skolen har valgt at tilbyde dit barn.