Forældreforeningen

Store Magleby Skoles Forældreforening er med mere end 50 år på bagen en af Danmarks ældste forældreforeninger. Siden Forældreforeningen blev til, har mange frivillige forældre gennem tiden engageret sig i at gøre en positiv forskel for elever og lærere på St. Magleby Skole.

Forældreforeningens mission er at skabe gode sociale oplevelser og minder for alle skolens børn. Forældreforeningen står bl.a. bag den populære skolefest i foråret, kaffe/kagebod til Naturvidenskabsfestivalen samt uddeling af frugt/juice til børnene, der deltager i det årlige motionsløb lige før efterårsferien. Alle tiltag, der er til stor glæde for alle skolens børn. Forældreforeningens arbejde sker i samarbejde med skolens ledelse, lærere og elever.

Skolepulje

St. Magleby Skoles Forældreforening har oprettet en Skolepulje, der udelukkende eksisterer ved frivillige bidrag fra jer forældre.

Elever såvel som lærere har mulighed for at ansøge om et bidrag fra Skolepuljen, hvis idéen støtter op omkring det sociale samvær og sammenhold for skolens børn. Dette sker via elevrådet eller klassens lærer.

Eksempler på tiltag, der tidligere er blevet støttet af Skolepuljen, er f.eks. foldboldmål, Lego kæmpepakker, højbede til science-teamet, teaterforestillinger, biografture, LED lys til Lucia-optog og meget mere.

De forældre, der har lyst og mulighed for det, bidrager økonomisk til Skolepuljen med 180 kr. pr. familie årligt (uanset antal børn på skolen). Pengene anvendes til alle skolens børn, uanset om man som familie har bidraget eller ej. Beløbet overføres via MobilePay til 63158.

Ønsker du at vide mere, være en del af Forældreforeningen eller måske sidder du selv med en god ide, som du synes, at Skolepuljen bør støtte, så kontakt formand Neel Hastoft Carlsen på neelhastoft@gmail.com

Vi håber, at du har lyst til at støtte St. Maglebys Skoles Skolepulje.

Forældreforeningen glæder sig til at skabe mange gode sociale oplevelser for alle børnene på St. Magleby Skole.

Formand for Forældreforeningen

Neel Hastoft Carlsen