Samarbejde og kommunikation

Det er vigtigt for børnenes trivsel og faglighed, at der er et tæt samarbejde mellem skole og hjem. Samarbejdet er baseret på gensidig respekt og en konstruktiv dialog. Den skriftlige kommunikation foregår via hhv. ‘Meddelelsesbog’ og ‘Ugeplan’ i Aula.
Vi forventer også, at du som forældre sætter dig ind i og vender tilbage på de beskeder der kommer fra skolen, primært på Aula men også i papirformat udleveret på skolen - på den måde kan du støtte dit barn i skolegangen.

Klassens kontaktlærer (dansk og/eller matematik) er første kontaktled mellem skole og hjem. Lærerne kommunikerer om det faglige, sociale, praktiske og trivslen i klassen. Skolen forventer, at I tager kontakt til klassens kontaktlærer, når I har spørgsmål til fag og undervisning, praktiske ting eller oplever tvivl eller usikkerhed i en situation.

Kontaktlæreren indkalder til forældremøder i starten af skoleåret. Derudover afvikles der hvert år skole-hjem-samtaler. Vi forventer, at du som forældre deltager aktivt i både forældremøder og skole-hjem-samtaler.

Vi ønsker en respektfuld dialog mellem skolens forældre, og opfordrer forældre til at deltage i klassens sociale arrangementer. Det gode forhold forældre imellem smitter positivt af på børnene.
Vær opmærksom på, at holde en god tone og tale ordentligt om andre børn og forældre derhjemme.

Klassearrangementer, fødselsdage, legegrupper mv aftales blandt forældrene og lærere i de enkelte klasser.

Opstår der konflikter, bør de løses mellem så få parter som muligt, og ikke gøres til emner for fællesmails på Aula eller opslag i Facebook-grupper. Husk, at en sag har flere sider, og at sandheden sjældent er enkel eller præcis lig med, hvad ens eget barn fortæller.